گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 / 10 / 1391برچسب:خلبان,ترکیه,در سوریه,تروریستهای سوریه,نشریه,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

افشاي اسامي يك پايگاه خبري ترکيه؛

 

 
خلبانان دستگير شده ترکيه در سوريه
 پایگاه خبری اینترنتی «طه خبر» ترکیه در پی تکذیب ستاد کل ارتش از دستگیری خلبانان این کشور در سوریه، امروز (جمعه) اسامی شش نظامی ترک را که در خاک سوریه دستگیر شده اند، فاش کرد.
این پایگاه خبری نوشت: افسران نیروی هوایی ترکیه توسط نیروهای ارتش سوریه نزدیک پایگاه هوایی «کویرس» در شهر حلب دستگیر شده اند.somamos.ir
یک گروه از مخالفان سوری که قصد حمله و کنترل پایگاه کویرس را داشتند، تحت تعقیب نیروهای دولتی ارتش سوریه قرار گرفتند که در بین این گروه، برخی نیروهای ارتش ترکیه نیز حضور داشتند.
پایگاه خبری طه خبر نوشت: نیروهای دولتی سوریه امکان حرکت آزادانه این گروه تا نزدیک مناطق شرق و جنوب پایگاه کویرس را دادند و سپس عملیات دستگیری را آغاز کردند.
این پایگاه خبری افزود: در درگیریهای دو روزه بین نیروهای مخالف و دولتی سوریه در منطقه بخش عمده نیروهای مخالف عقب نشینی کردند و در بین کشته شدگان نیز برخی اتباع ترکیه و لیبی وجود دارد.
طه خبر بااشاره به اینکه یک گروه شش نفره از نظامیان نیروی هوایی ترکیه نیز در بخش شرقی این پایگاه هوایی توسط نیروهای دولتی سوریه دستگیر شدند افزود : «اسکندر دورماز»، « مصطفی سویملی» ، «الهان تولون آی» پرسنل پایگاه هوایی «ارخاچ» در استان مالاتیا و «دورموش کویر»،«مراد دوغان» و«ییلماز توران» از پرسنل پایگاه هوایی «اسکی شهیر»، نظامیانی ترکیه ای دستگیر شده توسط نیروهای ارتش سوریه هستند.webnet.loxblog.com
به نوشته طه خبر، «ییلماز توران» نظامی دستگیر شده ترکیه زخمی و تحت درمان قرار گرفته است و دیگر نظامیان ترک دستگیر شده نیز در حال بازجویی هستند.
براساس این گزارش، مشخص شده که همگی نظامیان ترکیه خلبان و وابسته به سازمان اطلاعات نیروی هوایی این کشور بوده اند و آموزش های ویژه جنگ های غیرنظامی را نیز دیده اند.
به نوشته این پایگاه، نظامیان ترک پس از انتشار اخبار در اختیار گرفتن این پایگاه هوایی از سوی مخالفان به منطقه اعزام شدند و قصد آموزش خلبانی هواپیماهای میگ به برخی مخالفان سوری را داشتند و گفته می شود در بازجویی های خود ادعاهای مربوط به اینکه راسا قصد هدایت هواپیماهای میگ را داشته اند، رد کرده اند.
ستاد کل ارتش ترکیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای دستگیری چهار خلبان این کشور در جریان نفوذ به پایگاهی در شهر حلب در شمال سوریه را تکذیب کرده بود.
روزنامه الوطن چاپ سوریه روز (دوشنبه) نوشت که چهار خلبان ترکیه ای که سعی داشتند وارد فرودگاه نظامی کویرس در حلب شوند، دستگیر شدند.
این روزنامه تاکید کرد که نیروهای امنیتی فرودگاه این چهار نفر را که همراه یک گروه مسلح قصد ورود به فرودگاه را داشتند، دستگیر کردند.
پیشتر نیز برخی منابع خبری از دستگیری برخی ماموران امنیتی ترکیه در مناطق مختلف سوریه خبر داده بودند.(ایرنا)




-